Nieuwe identiteit Vollenhoven Olie

Met trots presenteren wij ons nieuwe identiteit. Vanaf vandaag zul je onze nieuwe identiteit in al onze communicatie-uitingen uniform tegenkomen. De afgelopen maanden is er hard gewerkt achter de schermen om de gehele huisstijl van Vollenhoven Olie Technologie aan te passen.

Wij vonden het tijd voor verandering; een nieuwe visuele identiteit waarin we onze visie kunnen uiten. Een moderne, toekomstbestendige en frisse uitstraling, die past bij de ambities die wij als Vollenhoven Olie Technologie beamen.

De gouden kleur in ons nieuwe logo staat voor een eersteklas, A-merk. Ondersteund door onze smeerolie specialisten leveren wij namelijk niet alleen een hoogwaardig product, maar ook een 100% betrouwbaar advies over de juiste productkeuze en het optimale gebruik hiervan.

Deze betrouwbaarheid en het voortdurend streven naar kwaliteit heeft ertoe geleid dat Vollenhoven Olie Technologie zich al langer dan 26 jaar het ‘predicaat Hofleverancier bij Koninklijke Beschikking’ mag dragen.

Onze nieuwe huisstijl past dan ook volledig bij de organisatie die we vandaag de dag zijn.

126 jaar geleden werd Vollenhoven Olie opgericht door Jacques van Vollenhoven. Sinds de oprichting is Vollenhoven Olie onlosmakelijk aan olieproducten gebonden. In de loop der jaren heeft Vollenhoven Olie zich ontwikkeld tot één van de grootste zelfstandige en onafhankelijke oliegroothandelaren in Nederland.

Met de hoofdkenmerken Q8 en Bechem is Vollenhoven Olie Technologie in staat om praktisch alle vraagstukken op smeerolie gebied doeltreffend in te vullen.

Tegenwoordig werken we nog steeds in de geest van onze voorouders, het hart is jong en de drang naar vernieuwing en verduurzaming is groot. Zo ook de drang naar vernieuwing met betrekking tot onze visuele identiteit.

De kern van het merk Vollenhoven is familiebedrijf, continuïteit. De historie van meer dan 126 jaar bewijst dit. Betrokkenheid is onder andere een stap vooruit zijn, vooruitkijken, meedenken, ontzorgen, vertrouwen in elkaar en natuurlijk het delen van passie. Want motoren moeten blijven draaien. Probleemloos en vol kracht. Of het nu gaat om olie of elektra. Stilstand betekent achteruitgang. We zijn een merk met een blik op de toekomst, dat zich stevig staande houdt in een almaar veranderende wereld. 

Vollenhoven is een pur sang familiebedrijf. Inmiddels staan Thomas Bogaers en Piet-Hein Bogaers als vierde generatie aan het roer. De grootvader van hun grootvader kocht het bedrijf in 1921 over van Jacques van Vollenhoven uit Rotterdam voor zijn zoon, de eerste generatie.

Ooit startte Van Vollenhoven met het verkopen van plantaardige- en dierlijke oliën en vetten op de markt. Thomas en Piet-Hein groeiden op met het bedrijf van hun vaders en zij hebben het in bruikleen gekregen om het over te brengen naar een volgende generatie.

De nieuwe visuele identiteit van Vollenhoven en Vollenhoven Olie Technologie past bij de ontwikkelingen waar Vollenhoven continue op vooruit loopt.